Müüja -klienditeenindaja garderoobikaupadele

Õppevorm ja tase

Põhihariduse baasil statsionaarne 4 taseme esmaõpe, mille tulemusena omandatakse amet ja keskharidus – kutsekeskharidus.​

Õppeaeg on 3 aastat

Eriala iseloomustus

Müüja- klienditeenindaja õpib, kuidas pakkuda parimat ostukogemust kliendile.  Müüja õpib tellima kaupu, määrama  hindu, kujundama  väljapanekuid, nõustama klienti ja lahendama müügisituatsioone.

Müüja- klienditeenindaja peab tundma müügil olevat kaupa ning oskama klienti nõustada selle otstarbe, koostise, kvaliteedi, kasutamise ja hooldamise küsimustes.

Klienditeenindamine on müüja- klienditeenindaja töökohustustest kõige tähtsam, sest kliendi soovide täitmisest oleneb kaupluse läbimüük. Müügil oleva kauba tundmine on müüja esmane kohustus. Müüja- klienditeenindaja peab tundma kaubandusseadusi ja teavitama klienti kauba garantiitingimustest ja pretensioonide esitamise korrast. Müüja- klienditeenindaja töö kvaliteeti näitavad püsiklientuuri kujunemine ja läbimüügi kasv.

Valikõpingute raames on võimalik õppida loovõpetust,   personaalstilistikat ja rõivakollektsioonide koostamist,  vaateakende kujundamist, raamatupidamise aluseid, erialast vene ja soome keelt, toitumisõpetust ning toidu- ja esmatarbekaupu.

Esimesed praktilised müügitöö kogemused saab õpilane kooli õppekaupluses „Meie“.

Tööalased võimalused

Müüja- klienditeenindaja, töötavad jaemüügiga tegelevates kaubandusettevõtetes. Hea kontakti saamiseks klientidega on vajalik teenindus- ja koostöövalmidus. Töö nõuab korrektset välimust. Müüja- klienditeenindaja tööga kaasneb materiaalne vastutus, mis eeldab ausust. Rahaga arveldamine omakorda eeldab täpsust ja matemaatilist võimekust. Tööväljavaated on head, sest kaubandussektorit iseloomustab süvenev tööjõupuudus, eriti kassapidajate nappus.

Olenevalt sellest, millist kaupa müüakse, varieeruvad ka töötingimused. Üldiselt peab töökeskkond olema väga puhas, piisava valgustuse, hea ventilatsiooni ja vajaliku temperatuuriga, õhutatud ning mõjuma ka kliendile meeldivalt ja turvaliselt.

Müüja- klienditeenindaja peavad olema põhjalikumad teadmised kaubagrupist, mida ta müüb. Müüjate põhilised töövahendid on kassaaparaat, kaarditerminal, triipkoodilugeja, rahakontrollimisseade, rahalugemisseade. Järjest suuremat rolli müüja töös mängib infotehnoloogia, mille abil saab jälgida ja optimeerida kauba müüki ning logistikat. Enamik kaupa on varustatud triipkoodiga ja kaupluse laod ning kassad triipkoodilugejatega. Suurematel kauplustel on internetis oma koduleht, mille kaudu vahendatakse pidevalt infot kaupluse ja kauba kohta.

Müüja- klienditeenindaja tööaeg oleneb müügikoha lahtiolekuajast. Suuremates kaubandus­ettevõtetes toimub töö enamasti graafiku alusel vahetustega, mis eeldab valmisolekut töötada puhkepäevadel, riigipühadel, samuti varahommikusel, hilisõhtusel ning üksikutes kauplustes ka öisel ajal.

Vastuvõtu tingimused

Vastuvõtt toimub põhikooli tunnistuse ja hinnetelehel olevate hinnete keskmise järgi koostatud pingerea alusel. Kõigi soovijatega viiakse läbi vestlus 06.08.2020 kell 10:00. Kontakt riina.tenno@tthk.ee.

Võtame vastu eesti keelseid õppijaid.

Tuleb kasuks

  • oskus töötada individuaalselt ja meeskonnas;
  • matemaatiline võimekus;
  • vormi-, stiili- ja värvitaju;
  • suhtlus oskus;
  • täpsus, ausus;
  • korrektsus, viisakus.

Õppekava

Õpilane erialast

Demotoad

Galerii

Eriala tutvustavad videod

Leia oma amet: müüja

Edasised õppimise võimalused

Jätkuõppena saab 4 taseme õppes TTHK-s edasi õppida E-kaubanduse spetsialist ja 5 taseme õppes müügikorraldaja, müügiesindaja.